Alfabetizare digitală și tehnologia informației

Trăim în epoca digitală, însă nu toți. Mulți români și chiar instituții publice nu aparțin acestei epoci. România este pe ultimul loc la capitolul abilități digitale (31%), urmată de Bulgaria (28%). În ultima statistică publicată de Eurostat: 1 din 4 români nu a folosit niciodată internetul acasă sau nu are acces deloc la internet. Vorbim de reforma rapidă a învățământului, însă contextul actual mă face să spun că o reformă a educației trebuie să includă (de urgență) proiecte de creștere a abilităților digitale și informatice.

Propunerea concretă este  să ducem alfabetizarea digitală și tehnologia informației încă din ciclul primar, materie predată de oameni bine pregătiți și în spații bine echipate.

În implementarea acestui proiect, întâmpinam 4 mari dificultăți:

  1. Curriculum-ul TIC actual trebuie extins, actualizat și cât mai flexibil posibil. Școlile și profesorii pot să decidă pentru un procent de 25-50% ce cursuri urmează în concordanță cu timpurile actuale.
  2. Pregătirea profesorilor de informatică actuali și noi cu ajutorul specialiștilor din domeniu.
  3. Dotarea tuturor laboratoarelor școlilor cu tehnologie adaptată vremurilor actuale, astfel încât procesul de instalare și actualizare a programelor informatice să nu consume multe resurse financiare și umane.
  4. Procesul de predare a orelor de informatică, cât mai interactiv și atractiv, participarea profesioniștilor la orele de curs, cursuri video autodidactice, etc.
Skip to content